Wat als mijn adres of gezinsgrootte verandert?
Meld iedere verandering in je gezinssituatie binnen de 30 dagen via het Centraal Inschrijvingsregister. Lukt het je niet om aan te melden? Maak een afspraak tijdens één van de zitdagen in jouw WiL-kantoor en breng een attest van de samenstelling van je gezin mee. Dat kan je op de dienst bevolking van je gemeentebestuur afhalen. Je mag ons dit ook bezorgen per mail of per post.
Als je gezin groter of kleiner wordt, kan het zijn dat je voor een andere woning in aanmerking komt dan op het moment van je inschrijving. Laat het ons dus weten als er een kindje bijkomt in je gezin, als er iemand bij je gezin komt wonen of als iemand je gezin verlaat. Wij bekijken of je jouw keuzes moet aanpassen en bezorgen jou hiervoor, indien nodig, de juiste documenten.
Als je samen met je partner of andere gezinsleden onder hetzelfde inschrijvingsnummer bent ingeschreven en je wil je niet langer samen kandidaat stellen, is de afspraak:
- Als slechts één van de kandidaat-huurders de inschrijving wil behouden, blijft het oorspronkelijke inschrijvingsnummer onveranderd.
- Als meerdere kandidaat-huurders de inschrijving willen behouden:
- de referentiehuurder behoudt de oorspronkelijke inschrijvingsnummer;
- de wettelijke of feitelijke partner krijgt de inschrijvingsdatum waarop deze persoon zich meer als kandidaat-huurder heeft opgegeven;
- alle andere personen worden opnieuw ingeschreven met als inschrijvingsdatum de datum waarop men geschrapt werd uit het inschrijvingsregister.
Het is erg belangrijk dat we de juiste adresgegevens hebben zodat je steeds al onze brieven ontvangt. Breng ons daarom binnen de 30 dagen op de hoogte van je nieuwe adres indien je verhuist. Dit mag per mail, per post of telefonisch.